Intrigerende titel, daar begint het al mee.

Anoushka Rood 20 juli 2019
Echtgenoten, echte mannen.

Intrigerende titel, daar begint het al mee. Wat bedoelt de schrijver? Moet je het lezen als echt genoten, echte mannen? Of zijn echte mannen alleen echtgenoten? En krijg ik daar antwoord op als ik het boek heb gelezen?

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik tijdens het lezen van dit boek vooral ook dacht dat vrouwen de naam hadden moeilijk te denken en vaag te communiceren nou laat ik dit verklappen mannen zijn minstens net zo ingewikkeld. Met hun ongeschreven codes, met niets zeggen en er maar naar raden wat men bedoelt maar omdat de schrijver je meeneemt in de gedachtegang van de echtgenoten wordt het je pas duidelijk hoe warrig c.q.ingewikkeld mannen kunnen denken. Dus zeker een eyeopener en ook fijn om te zien dat we eigenlijk niet zoveel van elkaar verschillen.

Het boek verteld over 7 vrienden, het waren er 8 maar wat er met die 8ste nou precies gebeurd is kom je pas later achter en daardoor leest het als een thriller. Wat daar nog meer aan bijdraagt is de manier waarop de hoofdstukken zijn geschreven. Met terugblikken kom je er achter waarom er 7 vrienden door een bos sluipen. Het boek is heerlijk gelardeerd met humor, mooie personages en biedt een interessant inzicht in het mannelijke brein, 7 nog wel te verstaan die allemaal netjes worden uitgewerkt.

De schrijver heeft een geheel eigen schrijfstijl die als je eenmaal in het verhaal zit je helemaal meeneemt het bos in. Daarbij komen er ook zinnen voorbij waarvan je als lezer denkt even herlezen want anders mis ik wellicht de onderliggende boodschap. Metaforen worden niet geschuwd en maakt het vlot geschreven verhaal interessant en nodigt uit tot goed lezen in plaats van over de bladzijden vliegen.Ook is het bij tijd en wijle lekker filosofisch. Mooi gelaagde roman dus waar in mannen mannen zijn en eigenlijk gewoon net zoals vrouwen mensen blijken te zijn.

Meer recensies van Anoushka Rood