Wat denkt die geit?

Anoushka Rood 23 februari 2020
Het begint met de cover, die is anders en nodigt uit tot oppakken. Het boek gaat over geiten en zoals de schrijfster aangeeft zijn de geiten voor haar eigen deur de inspiratiebron geweest voor dit boek. Wat denkt die geit? Het boek is heerlijk humoristisch en to the point geschreven. De ervaren columnschrijfster vind je er ruimschoots in terug. Ze weet met een luchtige pen de knelpunten van onze huidige maatschappij weer te geven. De hypes, de opmerkingen en de invloed van sociaal media op ons dagelijkse leven. Zelfs als het gevaarlijk wordt lopen we achter de meute aan. Ook de bekende Nederlander wordt niet gespaard en levert rake karakterschetsen en gelijk herkenning. Je hebt niet veel woorden nodig om het voor je te zien. Een zeer geslaagd debuut en geschikt voor lezers die ook van de boeken van Paulien Cornelissen houden. Ik zie er ook nog wel een sitcom in met Ilse de Lange in de hoofdrol van geit Dena.

Meer recensies van Anoushka Rood