Onderhoudend verhaal

Bloedwraak ☆☆☆

Achterflap;

Een geheim uit het verleden brengt een moeder en haar dochters in gevaar.

Weddingplanner Natalia ontvangt in haar huis in Italië een onheilsbericht: haar zusje Tara is dood. Ze pakt haar koffers en vliegt naar Nederland.

Recensie;

We maken kennis met Natalia, zij woont en werkt in Italië. Ze is daar weddingplanner en samen met haar man beleefd ze mooie jaren.
Dan krijgt ze een telefoontje dat Tara, haar jongere zusje Tara is overleden door  suïcide en Natalia haast zich naar Nederland. Haar moeder Hellen begrijp er ook niets van. Tara was opgenomen in een instelling en heeft daar zelfmoord gepleegd. Natalia begrijpt er niets van en gaat op onderzoek uit.
Op de begrafenis van Tara is er een vreemde man waarvan ze geen enkel benul hebben wie hij is. Ze herkenden deze man niet.

Maar ook Hellen doet vreemd, wat verbergt ze?

Het verhaal springt van Natalia in het heden en dat van Hellen in het verleden. Hierdoor krijg je als lezer een mooi totaalbeeld van het verhaal en hoe het precies zit. De personages worden goed uitgewerkt, maar ergens mistte ik wat. Natalia heeft haar werk en leven in Italië en dat was een stuk dat beter uitgewerkt kon worden. Het verhaal was daarom voor mij niet af. Een gemiste kans omdat je weinig begrijpt van het personage Natalia.
Met Hellen was dit iets beter maar ook hier mistte ik iets. Iets meer over hun verleden zou leuk zijn geweest. Hierdoor was het verhaal in mijn ogen niet af, en miste daarom wat meer achtergrond van deze personages.

De spanning in dit boek is wel redelijk opgebouwd. Plotwendingen zijn leuk maar ook niet erg verassend. 'Bloedwraak' is niet écht spannend maar wel onderhoudend en ik heb het dan ook in twee middagen uitgelezen.
'Bloedwraak' was het eerste boek van Marcella Kleine dat ik las. Ik zal nog es een boek lezen uit de bieb om mijn nieuwschierigheid naar haar andere boeken te voeden.

Ondanks deze minpuntjes heb ik wel met veel plezier dit boek gelezen.
Ik heb dit boek gelezen voor de Crime Compagnie waarvoor mijn dank.
☆☆☆

Meer recensies van astrid-van-der-helm