Teleurstellend

'Rode Winter' ☆☆

Achterflap;

In 1985 stort een F117 neer in de woestijn van Nevada. De Nighthawk is de meest geavanceerde Amerikaanse straaljager en de Sovjet-Unie is er alles aan gelegen om het ultrageheime wapen in handen te krijgen.

Tegelijkertijd neemt in Oost-Berlijn een mysterieuze figuur contact op met de CIA met een spectaculair voorstel: de spionageplannen van zijn regering in ruil voor politiek asiel. Het is een aanbod dat haast te mooi is om waar te zijn, en dus zal iemand naar de andere kant van de Berlijnse Muur moeten gaan om uit te vinden of de overloper de waarheid spreekt.

Recensie;

Ik kan kort zijn over deze Clancy.
Het boek begint met anderhalve bladzijden met afkortingen met namen en de afkortingen en met afkortingen van de verschillende eenheden.
Voor ik dat allemaal in m'n hoofd zat had ik een 'error'.
Moet ik dat allemaal onthouden? Uiteraard kon ik er wel wat afkortingen uithalen uit de vorige Ryans, maar dan nog is het een gestudeer om alles om in je hoofd te krijgen.
Ik las dit boek digitaal en dan is het niet makkelijk om naar het begin te gaan. Voor mij was het dus een warboel om doorheen te kijken.

Het verhaal begint eigenlijk bij de begin jaren van Ryan. Het heeft alle indicatoren voor een goed verhaal, en zeker als de Russen om de hoek komen kijken. Ik hou ervan!
Maar ook gedurende dit deel zoveel termen en afkortingen.

Normaal gesproken stop ik in zo'n boek wat me niet 'tepakken' krijgt, maar ik heb dit boek uitgelezen omdat ik het als recensie exemplaar had gekregen van AWBruna.

Ik had me ook echt verheugd op dit boek en kon niet wachten erin te beginnen. Helaas wat mij betreft geen aanrader, maar lees het boek zelf en misschien vindt jij het wel een goed boek!

AWBRUNA nogmaals mijn dank voor een recensie exemplaar.

Meer recensies van astrid-van-der-helm