Jammerrrr

-Een raam, geen sleutel' ☆☆

Achterflap

Tweede kerstdag. Carl Mørck zit met handboeien om op de achterbank van een politieauto onderweg naar Vestre Fængsel. Na vijftien jaar heeft de gewelddadige spijkerpistoolzaak hem ingehaald en aanklachten wegens drugssmokkel en moord dreigen zijn leven en carrière te verwoesten.

Recensie,

Jee, wat ben ik teleur gesteld zeg! Ik hoopte op een knallend vuurwerk, maar niets is minder waar. Wat een teleurstelling.

Ik ben vanaf het eerste boek fan van de Q-serie. Wat een razend spannende page turners waren dat zeg! Jussi kan dit als geen ander. 'Natriumchloride' vond ik al slechter dan de vorige boeken uit deze serie en dan hoop je dus op dat knallende einde. Jammer, jammer, jammerrr.

Er wordt enorm veel terug gekeken naar de vorige delen. Ik weet echt niet meer wat er in een voorafgaand boek is gebeurd.

De personages kennen we natuurlijk al goed dus daar verwachtte ik niet veel van.
De spanning is -zoals gezegd- niet aanwezig. De plotwendingen waren ook niet zoals gewend van Jussi's eerdere boeken en dat was echt een gemiste kans. Zo jammer van deze goede serie.
Zijn stand alones vond ik ook niet geweldig dus ik laat Jussi Adler Olsen even links liggen.
Jammer, het had zo mooi kunnen zijn.

Ik heb dit boek gelezen voor Prometheus, waarvoor mijn dank.

Meer recensies van astrid-van-der-helm