Originele andere wereld, sterk debuut

astridhabraken 03 mei 2020 Auteur
In dit boek neemt Maaike je mee naar Insula, een stukje van De Lage Wereld waar door een magische sluier de magie niet is verdwenen. Efra wordt meegenomen naar Insula; zij is de enige persoon die de wereld kan redden. Iets dat in de profetie is vastgelegd. Je volgt op de voet hoe Efra meer en meer leert over de profetie, de wereld om haar heen en verschillende magische wezens. Ik mocht dit boek lezen voor het Selfpub Cafe en ben hier heel dankbaar voor! Prachtig debuut en ik heb genoten van de magische wereld die Maaike heeft geschapen, vol originele vondsten.

Een minpuntje - Efra is voor een 16/18-jarige wel erg reflectief en wijs. Daardoor had ik moeite om echt met haar mee te leven. Het verhaal bleef daardoor voor mij op een afstandje; meestal word ik echt meegezogen in de andere wereld. Dat had ik nu wat minder. Nu kijk Efra terug - waardoor deze stijlkeuze ook wel te begrijpen is. Ik ben benieuwd hoe dit in deel 2 zal zijn - want dat ga ik zeker lezen. Het einde is te spannend om dat niet te willen.

Meer recensies van astridhabraken