Geweldig boek

AttieDotinga62 15 november 2019
Recensie van het boek De troostende broeder van Wilhelmina Schoonhoven.

Het verhaal gaat over Marieke Hendriks de bakkersdochter die een trauma heeft opgelopen tijdens de bevrijding in de oorlog. Zij gaat werken in de abdij om wat geld te verdienen en komt in een wereldje terecht van louter mannen die haar vertrouwen winnen.

Het boek begint rustig en kabbelt in het begin kalm voort. Langzaam raak je bekend met de karakters in het verhaal en de omstandigheden waarin ze leven. Ook welke traumatische ervaringen er in het verleden liggen. Dan langzaam neemt de vaart in het boek toe en wil je eigenlijk het boek niet meer neerleggen.

De karakters zijn heel goed omschreven en de semi biografische ervaringen zijn met veel emotie beschreven. Ik raad dit boek zeker aan. Lezers die een goed verhaal verwachten over een gezin op het platteland tegen de achtergrond van de jaren 1950, komen zeker aan hun trekken.

Attie Dotinga

Meer recensies van AttieDotinga62