Heel aangrijpend

AttieDotinga62 30 december 2019
Liefde door scherven heen
Door Esther Scholten

Mijn recensie.

Wat te doen als alcohol de liefde onder druk zet? Als de prins op het witte paard, een verslaving als schaduwzijde heeft?
Dit is het levensverhaal van Esther Scholten.
Haar kijk op de periode met haar vriend, de liefde van haar leven, waar ze niet zonder hem maar ook niet met hem kan leven.
Haar gedwongen keuzes, als ze voor haar kinderen moet kiezen, een zware weg waardoor er geen kans meer is op een normaal gezinsleven.
Maar door de scherven heen is de liefde te voelen.

Het is vlot geschreven, met de juiste verdieping van de karakters van de betrokkenen.
Ook al is het geschreven uit haar eigen ervaringen, geen enkele keer had ik het gevoel dat het een ik- verhaal was. Er werd niet met de vinger gewezen en de manier waarop het geschreven is heeft precies de juiste balans waardoor alle karakters goed in beeld zijn gebracht.
Ik kon het boek niet wegleggen. Ik kon de pijn en het verdriet voelen, de hoop en de liefde, maar ook de wanhoop en het verdriet, de pijn. Het koste me ook de nodige tranen
Het is helaas, ook voor ondergetekende, heel erg herkenbaar en ik denk, dat het voor velen in eenzelfde situatie, ook fijn om te lezen hoe iemand anders zoiets heeft gevoeld.
In dit boek is er niet echt spraken van één slachtoffer. Eigenlijk zijn alle betrokkenen slachtoffer en wordt er duidelijk beschreven hoe de verslaving iedereen in de greep heeft.
Een geweldig boek, echt een aanrader.

Meer recensies van AttieDotinga62