Weer een prachtige Deverill, de zesde.

Barisca 29 maart 2024
Cavan Court ligt naast kasteel Deverill, al moet je een half uur lopen om van het ene naar het andere gebouw te komen. In Cavan Court woont een gezin waarvan Eliza de jongste is. Nadat ze in een ingewikkelde situatie beland, verdwijnt ze.
Een paar decennia later wordt Lady Gabriella naar haar oud tantes in Ierland gestuurd tot de roddels over haar in Londen minder worden. Ze denkt het verschrikkelijk te vinden. Maar voelt het echt zo? En wat zijn de geheimen van Cavan Court? Charlton blijkt belangrijk te zijn voor haar oudtantes. Wat is zijn rol?

Hoewel het grootste deel van dit verhaal zich bij de buren op Cavan Court afspeelt, is dit een Deveriell roman. De sfeer uit de voorgaande boeken is in dit boek bijna tastbaar. De personages zijn mooi en duidelijk uitgewerkt en gaan, door over hen te lezen, leven voor de lezers. De personages dagen elkaar uit en worden duidelijke omschreven. Hun karakters blijven in het hele boek stand houden. Dat geldt voor personages met een sterke persoonlijkheid, maar ook voor hen met een volgzamer karakter.
In dit boek is een rol weggelegd voor zoekende zielen en het zesde zintuig dat sommige personages hebben. Er wordt respectvol over geschreven. Het zesde zintuig is iets waar ik me niet mee bezig houd, maar in de boeken van Santa Montefiore is het mooi geschreven en voegt het toe.
Het verhaal loopt fijn, het boek is niet weg te leggen. Dat komt door het verhaal, de sfeer, de personages en het land waar dit boek zich afspeelt:Ierland. Dit is het zesde deel van de Deverill serie en ieder boek ademt dezelfde sfeer maar is toch anders. Ook dit boek.

Santa Montefiore schreef dit boek. Ze heeft naast de zes delen over de bewoners van en rond kasteel Deverill nog vele andere hele mooie boeken geschreven. Ze woont in Engeland, maar durft met haar boeken over de landsgrenzen te schrijven. Met dit boek heeft ze zichzelf weer overtroffen.

Meer recensies van Barisca