Spannende zoektocht naar een vermiste hacker, faction of fiction?

Bas Stange 03 oktober 2020
Frank van Zwol, beroepsavonturier, laat de lezer zich bij dit boek constant afvragen: is dit faction of fiction. Als professioneel avonturenzoeker laat hij in een spannende actie-thriller zien dat hij weet waarover hij schrijft. Tot in de details weet hij een mooie beschrijving te geven van het soms onherbergzame gebied in het noorden van Europa.

Gebaseerd op de vermissing van cyber-expert Arjen Kamphuis gaat in dit boek hoofdpersoon Tom Brandt op zoek naar een vermiste hacker. De ontberingen die hij daarmee moet doorstaan worden geloofwaardig beschreven. Via de twee verhaallijnen, die van Tom en die van Laurens, de hacker, wordt in een kleine 300 bladzijden de spanning opgedreven naar een onverwacht einde.

Onder de radar is een makkelijk leesbare actie-thriller waarin op een beklemmende manier duidelijk wordt dat het vrijwel onmogelijk is in dit cyber-tijdperk onzichtbaar te blijven.

Het onderzoek naar Arjen Kamphuis is inmiddels stop gezet. We zullen waarschijnlijk nooit weten wat er met hem is gebeurd. Een mogelijk scenario is onderwerp van dit boek. Laten we er maar vanuit gaan dat het fiction betreft, geen faction.

Meer recensies van Bas Stange