fijn reis tussendoortje!

beachhouseboeken 26 april 2024
Cynthia Zwagemaker - Geen gewoon avontuurtje

Vivian vertrekt na het verlies van haar maatje, Meneer Snorhaar, naar Amerika. Voor een rondreis. Iets wat totaal niet haar ding is en haar vriendinnen verklaren haar voor gek. Maar juist daardoor vertrekt ze, ze is er klaar mee en gaat de reis van haar leven maken. Maar eigenlijk is dat best spannend in je eentje. Vivian is dan ook blij als ze de Nederlands Frank tegenkomt waarmee ze optrekt totdat hij zijn reisgezelschap weer ontmoet.

Vivian is de hoofdpersoon in Geen gewoon avontuurtje. Ze wilt echt de boel, de boel laten en vertrekt. De rondreis in Amerika is een enorm avontuur en ze heeft dan ook alles gepland.
Frank is een globetrotter en is overal geweest. Hij kent dan ook alle leuke ins en outs en samen gaan ze pad.

Cynthia Zwagemaker schrijft heel vlot en deze novelle was dan ook binnen een dag uit! Vivian is een heerlijk herkenbaar personage! Om alleen op reis te gaan heb ik zelf ook alles uitgeplant, wat te zien, wat te doen, de minimale dingen en extra dingen als je nog tijd over hebt! Maar inderdaad alleen reizen is leuk omdat je geen rekening met iemand hoeft te houden maar je hebt ook niemand om je ervaringen mee te delen.

‘dat je moet kiezen voor je eigen geluk’.

Reizen geeft nieuwe ervaringen! En het is mooi om te lezen hoe Vivian voor haar eigen gelukt kiest door simpelweg op reis te gaan ook al is haar omgeving het er niet mee eens. Soms ga je op reis om ergens voor weg te lopen en soms opent het je ogen voor wat je zelf allemaal al hebt. Gelukkig heeft Vivian ook geluk op de reis en is dit avontuur een mooie ervaring!

Bedankt @deverhalenfabriek @juuldeverhalenfabriek voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van beachhouseboeken