Een speels educatief boek!

beachhouseboeken 14 april 2024
Pi is gemaakt zodat leerlingen onbewust kennis kunnen maken met abstracte wiskundige begrippen. Super leuk zo’n educatief boek! Wiskunde was vroeger altijd 1 van favoriete vakken. Geen woordjes stampen maar snappen waarom je iets doet en het goed kunnen toepassen.

Pi gaat op bezoek bij opa Passer. Hij tekent per ongeluk een cirkel op de vloer. Pi en zijn beste vriendin Straaltje gaan samen met Gummy op zoek naar de weggelopen cirkel en beleven allerlei avonturen.

In de kleurrijke illustraties van het verhaal zie je allemaal cirkels, halve cirkels, driehoeken, rechthoeken en vierkanten. Dit maakt het verhaal geschikt vanaf 7 jaar. Aan het einde van het verhaal leren Pi en Straaltje samen om een cirkel te maken. Het verhaal houdt de aandacht vast van de jongste van 5 jaar en samen zoeken we de cirkels. Diameter was voor mijn 7 jarige nog een lastig begrip maar dat geeft niet. Pi heeft Straaltje nodig om een cirkel te maken. En dat is goed zo. Mijn 9 jarige zat het ‘wiskunde boek’ van opa te lezen en wilde graag een passer hebben om een perfecte cirkel te tekenen! Van de week gelijk op zoek naar een passer en dan gaan we aan de slag. Hartstikke leuk om spelenderwijs aan de slag te gaan.

Bedankt Grandpi voor het recensie exemplaar!

Meer recensies van beachhouseboeken