Hulp aan hotel Happiness!

beachhouseboeken 03 maart 2024
Lana en Julien zijn weer samen in de Cruseilles op hun boerderij. Ze hebben elkaar weer helemaal gevonden nadat ze in de winter een aantal weken van elkaar gescheiden waren. Maar dan krijgt Lana een telefoontje uit Amsterdam. Haar oud collega’s hebben dringend hulp nodig en terwijl Lana toezegt om te helpen vraagt ze zich af of ze nu ook niet wegvlucht. Julien weet dan wel waar ze is maar vlucht ze niet weg van deze hele belangrijke beslissing?

Dit is deel twee van de Hotel Happiness serie en hoewel het makkelijk als standalone te lezen is, is deel 1 echt wel een aanrader. Je wordt namelijk door het verhaal meegenomen en hier en daar wordt er uitgelegd wat er in deel 1 is gebeurd. Maar toch raad ik je aan om deel 1 te gaan lezen. Het is een heerlijk verhaal, daar ga je geen spijt van krijgen.

Lana en Julien hebben een traumatische gebeurtenis doorgemaakt en daarvan zijn ze allebei herstellende en daar gaat deel 1 voor een groot deel over. Dit deel gaat erover wat daarna komt. En hebben Lana en Julien het echt wel verwerkt of zijn ze gewoon doorgegaan? Wat als je het verwerkt hebt?

Hotel Happiness gaat dan ook over trouw zijn aan jezelf, vertrouwen in jezelf en wilskracht om verder te gaan. Het gaat ook over jezelf mogen zijn. Er zijn behoorlijk wat buitenissige figuren in het hotel werkzaam en in het leven van Lana en juist deze mensen hebben de kracht om zichzelf te zijn.

De schrijfstijl van Floortje Sanders is enorm vlot. Het is niet voor niks dat ik weer binnen twee dagen het boek uit hebt. Ik heb ooit, lang lang geleden in hotels gewerkt, en ik voel direct de saamhorigheid tussen Lana en Patrick weer. Het personeel als een tweede familie of vriendenclub. Zo gezellig! Zou er zo gaan werken.

Ook in dit deel is het hotel kleurrijk, vrolijk en er zijn weer onverwachte gebeurtenissen. Het lijkt wel een zoete inval in het hotel! Lana krijgt weer een warm welkom en alle werknemers zijn enorm gastvrij. Oude bekende maken weer hun opwachting zoals Lenie maar ook nieuwe werknemers treden aan.

Mocht er een echt hotel Happiness zijn dan boek ik meteen een kamer voor een weekend weg! Lijkt mij heerlijk, rondstruinen door de stad met de tips van Patrick en na afloop een drankje doen bij Imene aan de bar.

Bedankt lsamsterdam voor het recensie exemplaar!

Aantal bladzijden: 333
E-book Uitgeverij Luitingh - Sijthoff