Interessant en boeiend boek

beja 04 oktober 2022
Het Boek : Hoe verander je een mening?
De praktische wetenschap achter het vormen van overtuigingen en opinies
Geen idee wat ik van dit boek kon verwachten maar door de titel werd mijn interesse gewekt.
Ik ben wel benieuwd hoe je mening kan veranderen of hoe je kan proberen iemand anders zijn mening te laten veranderen.
Dat leek mij wel interessant om meer over te lezen, en daarin heeft het boek niet teleurgesteld want het is allemaal erg interessant om te lezen.
David McRaney doet het op een verhalende en boeiende manier uit de doeken.
Praktijkvoorbeelden ,
gesprekken met bijvoorbeeld Charlie Veitch een complotdenker en interessante verhaaltjes tussendoor.
Het boek zet je aan tot nadenken.
Stel jezelf eerst de vraag: waarom wil ik van gedachten veranderen? En ben ik bereid de mijne te veranderen?
Als we eenmaal begrijpen dat veel van onze gekoesterde feiten slechts subjectieve standpunten zijn, en dat mensen met tegengestelde opvattingen misschien net zo gelijk hebben als jij. Het goede nieuws: mensen veranderen wel degelijk van mening en doen dat ook voortdurend, hun hele leven lang.Veel ook te lezen waar je wat langer over na gaat denken : Elk wezen dat kan leren,kan door ervaringen van mening veranderen, maar mensen kunnen hun ervaringen gebruiken om anderen van gedachten te doen veranderen,zelfs anderen die ze nooit zullen ontmoeten
Het is best wel veel tekst en erg uitgebreid dus je leest het boek niet snel even uit.
Maar dat is voor mij geen bezwaar als het maar interessant genoeg is en dat is dit boek zeker.
Aanrader!

Meer recensies van beja