Spannend en mysterieus

beja 22 januari 2023
In het boek : Offer volgen we  Alex in de zoektocht naar de moorden in het woud van Anlier. Alex  is een ex politieagent die na de dood van zijn vrouw zich heeft  teruggetrokken in een  berghutje in de Italiaanse Apennijnen en zijn dagen het liefst doorbrengt in de natuur. Zijn goede vriendin Sara Cavani vraagt om zijn hulp wanneer een meisje op een gruwelijke wijze is vermoord. Ze wordt gevonden in een klein dorpje midden in het bos zo goed als afgesloten van de wereld, vrijwel zonder telefoon of internet en met zonderlinge bewoners. .Als blijkt dat er al eerder drie andere jonge meisjes op deze manier vermoord zijn en de dader nog steeds niet is gevonden wil Alex met lichte tegenzin wel meewerken. Er zijn gruwelijke gebeurtenissen en  vreemd gedrag allemaal in een  duistere mysterieuze afgelegen omgeving Naast de moorden en de verdwijningen van de meisjes heeft Alex nog andere zaken die hem parten spelen. De nog onverwerkte dood  van zijn vrouw, hij worstelt met zijn gevoelens.Ik had de vorige delen niet gelezen, maar dit boek is prima los te lezen. Je mist enkel de gebeurtenissen die Alex heeft meegemaakt in de vorige delen maar daar merk je weinig van als je Offer leest.De prachtige omgeving wordt beeldend beschreven, de schrijfstijl is vlot boeiend.
Het plot zit heel goed in elkaar en blijft  spannend tot het einde. De ontknoping vond ik erg verrassend! Een spannende en tevens mysterieuze thriller.
Ik heb genoten van dit boek, mijn eerste boek van Tony Coppers, en nu ga ik op zoek naar zijn andere boeken want ik wil graag meer van hem lezen!

Meer recensies van beja