Inspirerend en interessant

beja 02 november 2021
Geluk is een mindset,buig tegenslag om in succes.
Pakkende titel en mijn nieuwsgierigheid is meteen gewekt.
In deze autobiografie schrijft Frank Krake over hoe je geluk kunt afdwingen, hoe je om moet gaan met teleurstellingen en hoe je negatieve gebeurtenissen om kan zetten naar iets positiefs.
Het boek begint net na zijn studententijd als hij in Amerika in een gevangenis beland voor het in bezit hebben van een knipmes. Daarna gaat het boek verder over de jaren die hij als ondernemer heeft geleefd. Dit is niet altijd van een leien dakje gegaan maar met vele obstakels. Het verhaal over zijn ondernemende leven laat zien dat je door vallen en opstaan er toch sterker uit kan komen. En bij tegenslag niet de moed moet laten zakken maar kijken naar wat je mogelijkheden zijn. Het boek geeft geen structurele oplossingen maar laat je wel zien dat je tegenslag kan ombuigen in succes.
Interessant, en ik denk dat er voor iedere lezer wel herkenbare dingen in staan en ook dingen waar je wat aan hebt.
Humor ontbreekt ook niet in dit boek.
Het boek heeft een aangename schrijfstijl waardoor het vlot leest en blijft boeien.
Achterin het boek is ruimte om aantekeningen te maken voor persoonlijk geluk.
Inspirerend en interessant boek!

Meer recensies van beja