Waar we niet over praten

beja 02 maart 2023
Waar we niet over praten van Tracey Lien.
Meeslepend van begin tot eind, hartverscheurend en aangrijpend zegt Liane Moriarty op de cover van dit boek.
En zo heb ik het boek ook ervaren.Het boek gaat over racisme, moord en een zoektocht naar de waarheid, de Vietnamese cultuur en vertrouwen en vriendschap.
Je wordt meteen het verhaal in gezogen vanaf het begin.
Ky Tran’s jongere broer wordt doodgeslagen tijdens een etentje met vrienden en leraren om hun afstuderen te vieren. Niemand heeft iets gezien en de politie stuit op een muur van stilzwijgen.
Ky is journalist en besluit zelf op onderzoek uit te gaan, ze hoopt dat zij als Vietnamese de mensen wel aan het praten kan krijgen
Er volgt een reeks aan getuigenissen van elke aanwezige. Heel geleidelijk aan komt de waarheid naar boven en
langzaamaan wordt er duidelijk wie er liegt en waarom.
Niet alleen de moord heeft grote impact op dit verhaal maar ook hoe racisme sterk leeft ten opzichte van Aziatische migranten in Australië. De schrijfstijl leest erg prettig en je krijgt een goed beeld van alle problematiek van de vluchtelingen en hun kinderen.
Je wil blijven doorlezen in dit intrigerende en aangrijpende boek en het raakt je ook doordat de karakters zo goed en menselijk zijn beschreven.
Het is een ontroerende roman die als je het boek uit hebt nog wel een tijdje in je hoofd blijft zitten.

Meer recensies van beja