Meeslepende familiegeschiedenis

beja 30 november 2022
Terra di Sicilia van Mario Giordano heeft een mooie omslag die goed past bij het verhaal.
In dit boek draait het verhaal voornamelijk om Barnaba Carbonaro, oftewel de patriarch
Op jonge leeftijd verliest Barnaba zijn vader en samen met zijn moeder Pancrazia, die kleermaakster en genezeres is, moeten ze het samen zien te rooien. Barnaba wordt kindarbeider, in de citroen- en mandarijnenteelt.De achterkleinzoon van de patriarch vertelt het verhaal aan de hand van twee hoofdlijnen: de ene begint in 1890 in Taormina op Sicilië en vertelt Barnaba’s levensverhaal; de andere speelt in München in 1960, wanneer de patriarch als oude man terugkeert naar zijn nazaten in Duitsland. Barnaba’s loopbaan verloopt net zo turbulent als zijn liefdesleven,Barnaba krijgt vierentwintig kinderen, verdient een fortuin en verliest alles.
Je moet wel de aandacht erbij houden want er zijn best veel personages. maar als je wat verder bent met lezen kom je goed in het verhaal en valt het boek bijna niet meer weg te leggen
Het is een boeiend verhaal, beeldend geschreven met prachtige karakters, een fijn familieverhaal in Siciliaanse sferen. Goed uitgewerkte en boeiende personages.
De beeldende schrijfwijze laat je Sicilië voor je zien
Ik heb genoten van dit boek en vind het een aanrader!

Meer recensies van beja