Het leven zoals het is...een heel eerlijk en mooi verhaal!

Beliefje 17 juli 2023
Wat een mooi verhaal. Niet alles in het leven loopt zoals je het wel zou willen.Je leeft met Hazel mee en haar verschillende stadia van emoties na het trieste nieuws dat haar ouders gaan scheiden.
De geplande vakantie gaat niet door...en Hazel gaat in plaats daarvan helemaal alleen op vakantie bij haar oma. Oma heeft het ook niet al te makkelijk, zeker nu ze meer en meer vergeet door alzheimer.

Gelukkig zijn er ook nog kinderen van haar eigen leeftijd op het eiland, Kean en Raaf. Al is die laatste wel een beetje "vreemd"...
Op een dag ontdekt Hazel bij haar oma tientallen geheime, ongeopende brieven, gericht aan haar vader...Ze zoekt uit wat dit te betekenen heeft...

Het verhaal bevat zowat alle ingrediƫnten voor een goed boek...Het behandelt verschillende thema's op een heel open manier zoals scheidingen, verliefdheid, alzheimer en autisme. Ik zou het boek eerder aanraden aan kinderen die graag lezen.

Meer recensies van Beliefje