Magisch en origineel verhaal

Voordat ik begon aan de ijzige verloofde zag ik het veel vergeleken worden met Harry potter en Alice in Wonderland. Als je die twee boeken noemt dan heb je meteen mijn interesse te pakken en dus was ik heel enthousiast om dit boek te gaan lezen. Ik schreef me in voor de Hebban Buzz en ik was een van de gelukkige die mocht meebuzzen. In De ijzige verloofde kan hoofdpersonage Ophelia door spiegels reizen en van voorwerpen hun geschiedenis aflezen. Enorm interessante krachten die dit boek en Ophelia ook meteen bijzonder maken. Verder is Ophelia niet een heel interessant personage (ze is vooral heel stil en tijdens een periode in het boek mag ze zelfs helemaal niet praten), maar haar krachten maken haar zeker interessant. De wereld in de ijzige verloofde is verdeeld in verschillende arken, waarop verschillende families leven. Ophelia wordt uitgehuwelijkt aan een man van de Pool en hij is net als het klimaat op de ark ijskoud en moet bovendien niks van Ophelia hebben. Toch groeien ze steeds verder naar elkaar toe en ontdekken ze geheimen over de wereld waarin ze leven en de personen waarvan ze houden. Het einde van het boek biedt ook nog veel ruimte voor de vervolgdelen die er aan zitten te komen en na dit interessante deel ben ik naar de vervolgen zeer benieuwd. De link met Harry Potter en Alice in Wonderland zie ik niet direct, maar het boek is in ieder geval wel net zo verslavend.

Meer recensies van Bianca (Bookalicious Journey)