Een nachtelijk avontuur in Londen

Zodra je Alias Emma openslaat wordt je meegetrokken in een avontuur en een race tegen de klok. Emma is sinds kort geheim agent en wordt met een nieuwe missie in het diepe gegooid. Aan haar de taak om Michael Primalov, die het doelwit is van Russische spionnen van de ene naar de andere kant van Londen te krijgen. Zonder de aandacht te trekken van de Russen. En dat is nog niet zo makkelijk. Zij hebben namelijk het netwerk van surveillancecamera's in de Britse hoofdstad gehackt en camera's die zijn er in de stad zo'n beetje op elke straathoek. Wat volgt is een spannend avontuur in nachtelijk Londen mét een deadline: voor de zon opkomt moet de zuidelijke oever van de Thames bereikt zijn.

Het verhaal speelt zich bijna geheel in één dag af, maar dat zorgt er zeker niet voor dat het saai wordt of dat het zich maar langzaam ontwikkelt. Er gebeurt genoeg om de spanning vast te houden en bovendien wordt er ook regelmatig teruggeblikt op het verleden van Emma. Zo leer je meer over haar én waarom en hoe ze speciaal agent is geworden. Hierdoor leer je Emma gedurende het boek redelijk goed kennen. Michael daarentegen vond ik als personage redelijk oppervlakkig blijven.

Al met al een vlot en spannend verhaal dat de aandacht zeker vast weet te houden. Voeg daarbij toe dat het zich afspeelt in Londen, dat ik goed ken en waardoor veel plekken waar Emma en Michael langskomen ook bekend voorkwamen, en je hebt een aantal goede ingrediënten voor een fijn boek dat smaakt naar meer van de hand van deze auteur.

Meer recensies van Bianca (Bookalicious Journey)