Maakt hype waar

De Zeven Zussen is een enorme hype. Dat weerhield mij er in eerste instantie van om aan deze serie te gaan beginnen. Veel te vaak vind ik boeken die overal zo opgehemeld worden namelijk drie keer niks. Toen ik het eerste deel een aantal maanden geleden als luisterboek tegenkwam in Kobo Plus besloot ik de serie toch maar een kans te geven. En hoewel ik meer dan twee maanden deed over het luisteren van het eerste deel was ik er toch positief door verrast.

De zeven zussen vertelt het verhaal van adoptiezussen die vanuit alle windstreken van de wereld door Pa Salt zijn meegenomen naar zijn thuis Atlantis. Ze weten allemaal niet waar ze vandaan komen, maar hoewel ze geen echte familie van elkaar zijn, hebben de zussen een enorme hechte band met elkaar. Wanneer Pa Salt overlijdt keren de zussen terug naar Atlantis waar ze aanwijzingen krijgen over hun ware afkomst, zodat ze hier zelf naar op zoek kunnen gaan.

Dit eerste deel volgt de oudste zus Maia. Die in haar zoektocht terecht komt in Rio de Janeiro en waarbij ze tachtig jaar terug gevoerd wordt naar de bouw van het beeld van Christus de Verlosser en de jaren twintig in Parijs.

Het verhaal van Maia wordt afgewisseld met het verhaal van Izabela die zo’n tachtig jaar geleden leefden in Rio en in die tijd ook op reis gaat naar Parijs. Die afwisseling tussen heden en verleden is fijn, want op deze manier kom je stukje bij beetje meer te weten over de afkomst van Maia en haar voorouders.

Zo mooi als de buitenkant van De zeven zussen is, zo mooi wordt het verhaal ook verteld aan de binnenkant. De beschrijvingen van de plekken die bezocht worden in het verhaal zijn zo levendig beschreven dat het voelt alsof je er zelf bij bent. Het is een behoorlijk dik boek, maar verveelt geen moment, omdat je graag meer wilt weten over de afkomst van Maia. Nadat ik De zeven zussen afluisterde begon ik meteen met het luisteren van deel twee, want ik ben enorm benieuwd geworden naar de heel verschillende zussen en hun eigenzinnige Pa Salt.

Meer recensies van Bianca (Bookalicious Journey)