Het feest van de eeuw

Eén van mijn favoriete boeken van 2021 was ‘De zeven echtgenoten’ van Evelyn Hugo geschreven door Taylor Jenkins Reid. Ik was dan ook heel benieuwd naar andere boeken van haar. Onlangs kwam de Nederlandse vertaling van ‘Malibu Rising’ uit: Het feest van de eeuw. Het boek speelt zich af in dezelfde sferen als Evelyn Hugo. Mijn verwachtingen waren dus hooggespannen.

Het jaarlijkse zomerfeest van Nina Riva in haar villa in Malibu is het feest van het jaar. De volledige jetset van LA kijkt naar dit feest uit. Behalve Nina zelf, die niet graag in de spotlight staat. Zeker dit jaar niet, nu ze al genoeg in de bladen is verschenen nadat ze is gedumpt door haar beroemde echtgenoot. Haar broers en zus hebben elk zo hun geheimen die deze nacht aan het licht lijken te gaan komen en die de onderlinge band kunnen gaan beïnvloeden. En als het ochtend wordt is de villa in vlammen opgegaan…

Het verhaal speelt zich volledige gedurende één dag en nacht af. Dit betekent echter niet dat er weinig gebeurd. In tegendeel zelfs. Ten eerste wordt er regelmatig teruggeblikt naar het verleden en ten tweede hebben de broers en zussen Riva alle vier een erg interessant leven waar genoeg over te vertellen valt.

De sfeer van het Hollywood/Malibu van de jaren ’80 is in Het feest van de eeuw ook weer goed neergezet door Taylor Jenkins Reid. Als lezer ben je bijna onderdeel van het leven daar en de personages voelen levensecht aan. Dat maakt dat je door de pagina’s heen vliegt. Vooral ook omdat je weet dat de villa af gaat branden en je niet kan wachten om erachter te komen wat er zich tijdens het feest van de eeuw dan precies heeft afgespeeld.

Het feest van de eeuw is een mooi verhaal over vier surfende broers en zussen en hun beroemde en beruchte vader. Het gaat over familiebanden en geheimen. Het boek kan wat mij betreft niet tippen aan ‘De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo’, maar toch is het een heel goed boek waardoor ik alleen maar nieuwsgieriger ben geworden naar de andere boeken van Taylor Jenkins Reid.

Meer recensies van Bianca (Bookalicious Journey)