Interessante thriller

Al die mooie vreemde is een boek dat op het eerste gezicht niet echt een thriller lijkt. De kaft heeft namelijk allemaal vrolijke kleurtjes. Toch heeft de cover wel iets mysterieus wat mij meteen nieuwsgierig maakte naar het boek. Toen ik de achterflap las, was ik meteen verkocht en wilde ik het liefst meteen weten hoe het verhaal in elkaar stak.

Het verhaal van Al die mooie vreemden wordt verteld vanuit het perspectief van verschillende personages. De belangrijkste is Charlie. Zij gaat naar een prestigieuze kostschool waar ze haar best doet om bij het elitegroepje de A’s te gaan horen. Hierbij komen geheimen uit het verleden naar boven drijven die te maken hebben met de verdwijning van Charlies moeder in 2007.

Ook Grace, de moeder van Charlie, komt in sommige hoofdstukken aan het woord, evenals haar vader. Hoewel je dit als lezer een mooie kijk op de zaak geeft vanuit verschillende perspectieven, leest het soms ook wel wat verwarrend. Het is soms even goed opletten over wie en in welke tijd je op dat moment aan het lezen bent. Toch is het een mooie toevoeging, omdat op deze manier de puzzelstukjes steeds meer op zijn plaats beginnen te vallen.

Het verhaal begint meteen met een epiloog die de toon voor het verhaal zet. Je wordt meteen meegevoerd in het verhaal en de spanning zit er meteen goed in. Elizabeth Klehforth is er goed in om de lezer constant op het verkeerde been te zetten, waardoor je op een gegeven moment aan iedereen gat twijfelen en elk personage wel iets te maken zou kunnen hebben met de verdwijning van Grace. Dit zorgt ervoor dat je maar door blijft lezen totdat je de ontknoping uiteindelijk met open mond verslindt.

Al die mooie vreemde is een perfect verhaal als je houdt van boeken die zich afspelen in het wereldje van elitaire kostscholen. Het boek zit boordevol drama, geheimen, liefde en heeft ook nog eens een thrillerrandje. Vanaf de epiloog word je meegezogen in het verhaal en het liefst sla je het boek niet meer dicht voordat je de laatste bladzijde hebt gelezen. Ik zou absoluut meer van dit soort verhalen willen lezen.

Meer recensies van Bianca (Bookalicious Journey)