Een fantasy boek die je laat zien dat misopvattingen in een klein hoekje zitten.

Bianca Schrijft 03 maart 2020
Anna Lopez Dekker heeft met Lathrain de Band een goed eerste deel van een tweeluik neergezet en ik kijk er zeer uit hoe het zich verder ontwikkelt in het verhaal zich verder ontwikkelt in het tweede deel.
In het begin merk je duidelijk dat elfen en mensen totaal niks van elkaar begrijpen. Elfen voelen zich superieur ten aanzien van mensen, maar klopt dat wel? Qelarha voelt zich een gevangene, opgesloten en beroofd van alles. Of ligt er juist een geheel nieuwe weg voor haar open? Naaremate het verhaal zich verder ontvouwt ontdekken zowel Dalnohr als Qelarha dat ze werden geleid door vooroordelen. Hierbij is een parallel te trekken naar de maatschappij. Ik weet niet of dit zo bedoeld is, maar hoeveel rassen en geloven begrijpen elkaar wel niet verkeerd en zouden juist van elkaar kunnen leren.
Al met al groeide ik heerlijk mee met Dalnohr en Qelarha en voel je dat er heel veel potentie zit in deze bijzondere band. Tegen het einde van het einde van het boek leer je dat niet alleen Qelarha speciaal is, maar ook Dalnohr. Dit zorgt ervoor dat ik nog sneller deel 2 wil hebben.
volledige recensie is te lezen op mijn blog: http://www.biancaschrijft.nl/2020/01/31/boekrecensie-lathrain-de-band-anna-lopez-dekker/

Meer recensies van Bianca Schrijft