Moeilijk in te komen, maar uiteindelijk een pageturner

Als eerste wil ik stellen, dat ik de bewonderenswaardige manier vind, waarop Cynthia een eigen wereld vol donker gespuis heeft gecreëerd. Geen copy van Buffy, Angel, Walk of the death of From dusk till dawn. Nee, het is overall allemaal goed gelukt, maar wel met veel losse steken. Helaas, in mijn ogen dus niet voor de volle 100% gelukt. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Punt 1: De smaak van de lezer is bij een boek als deze een zeer belangrijk vereiste voor het slagen of floppen. In dit geval is het verhaal wel echt mijn smaak, maar de opbouw niet. Punt 2: De hoeveelheid verhaallijnen en personages waarmee je wordt gebombardeerd. De een vindt dat geweldig en een ander vindt dat verwarrend. Vanaf halverwege het boek kwam daar verandering in en werd ik enthousiaster en werd het van een potentiële DNF ineens een pageturner. Daarom zit ik nu vol smacht te wachten op De zwarte weduwe. Ik hoop zo dat dat boek de in de schrijfstijl van het tweede helft van het boek heeft.

Meer recensies van Bianca Schrijft