Verliefdheid op een cover kan een misser zijn.

Bianca Schrijft 07 juni 2020
Weinig boeken hebben me zo teleurgesteld als Nocturna. Ik ben en blijf een sucker voor mooie covers en dat is eigenlijk alles wat echt mooi is aan dit boek.

De schrijfstijl voelt aan als geforceerd. Een gezochte copy van populaire schrijvers en schrijfsters, dan een echte eigen stem. Om het een eigen stem te geven worden er heel veel Latino naam, uitdrukkingen enzo gebruik. Dit spreekt mij totaal niet aan. Dat heb ik ook bij een boek in het Nederlands waar de overdreven veel Engelse uitdrukkingen worden gebruikt.

De karakters hebben wel vorm, maar net te weinig vorm om echt onderscheidend te worden van elkaar. Het is meer de omschrijving in situaties, die ze onderscheidt, dan de gedachtes, de dingen die voelde, zeiden, deden, etc.

Meer recensies van Bianca Schrijft