Een fantasy afspiegeling van de huidige maatschappij

Bianca Schrijft 03 maart 2020
Dit boek heeft me zeer verrast, al ben ik ook wel met wat vragen achtergebleven. Het verhaal loopt heerlijk vlot en je zou het eigenlijk een fantasy afspiegeling van iedere rassen- en/of religieuze oorlog kunnen zien. Voeg daar nog een schepje machtsbelustheid toe en er komen me ook al wel wat hedendaagse mensen in de wereld voor de geest, die ik hierin zie passen. Terug naar het Mianara Verraad.
Ik vind de karakter ontwikkelingen mooi. Je leest duidelijk dat Malika zich ontwikkelt van naïef meisje, naar iemand die wraak wil en weer naar iemand die persoonlijke wraak leert beheersen voor een groter doel. Najeer is een jongen die erg zoekende is. Hij lijkt nergens in uit te blinken en gaandeweg ze op missie gaan, komen er steeds verborgen talenten naar boven. Het enige wat ik niet helemaal begreep was, waarom 1 personage (ik wil geen spoilers geven) ineens zo werd gewantrouwd door iedereen en dat diegene dat zelf ook zo voelde tegen het einde van het boek. Dit kon ik niet helemaal plaatsen en daardoor ook wel jammer.
Een uitgebreidere review staat op mijn blog: http://www.biancaschrijft.nl/2020/03/02/boekrecensie-mianara-verraad-jesse-van-willigenburg/

Meer recensies van Bianca Schrijft