Spannende novelle

bietjesboeken 20 november 2023
Klas H3B gaat op kamp. Door omstandigheden gaat er maar 1 docente mee, die een experiment met de leerlingen wil doen. Ze deelt de groep op in de blauwogigen en bruinogigen en geeft ze beide taken en verantwoordelijkheden. Al vrij snel krijgen de leerlingen te maken met woede, chaos en achterdocht en wordt het een kamp om nooit te vergeten.

Project Evil is een novelle van @anneeekhout waarbij ze het vertelperspectief steeds laat wisselen tussen David, Bo, Alicja en Louie. We leren de leerlingen goed kennen doordat ze ook de thuissituatie en achtergronden beschrijven. Het kamp loopt volledig uit de hand en vriendschappen staan op het spel. Louie kampt met issues uit zijn verleden en zint op wraak.
Het verhaal is vlot geschreven en de dreiging is voelbaar. Als lezer wordt je in het verhaal gezogen en er is geen weg terug.

Ergens heb ik op een website zien staan dat dit boek geschikt is voor groep 8 en ouder. Echter denk ik dat de gevorderde lezer de techniek van wisselende perspectieven wel aankan, maar bepaalde gebeurtenissen vind ik niet geschikt voor de basisschoolleeftijd. Ik denk dan ook dat dit verhaal pas rondede 2e klas van het VO moet worden aangeboden.

Ik heb genoten van de snelheid van het verhaal. Ik bleef geboeid door de verschillende personages en juist dat maakt dat het verhaal diepgang krijgt. Een aanrader voor op de VO-scholen in Nederland

Meer recensies van bietjesboeken