Geweldig mooi verhaal!

Boekenmiepje 11 mei 2023
Vanaf het moment dat bekend werd dat er een nieuw boek van Jet uit zou komen, was ik al helemaal enthousiast. Zwaluwdans heeft een plekje in mijn hart gekregen en toen ik hoorde dat ik mee mocht doen met deze blogtour, was dat een cadeautje. En wat mij betreft zeker een 5 ⭐️ cadeautje!

Liz heeft van haar overleden opa een geel boekje en een stapel ansichtkaarten gekregen. De spulletjes wijzen naar wat Opa Bram heeft meegemaakt in de Tweede Wereldoorlog. Ze wil graag weten wat er is gebeurd en gaat op onderzoek uit. Liz koopt een oude kampeerbus (die ze Luna noemt) waarmee de reis naar Duitsland gemaakt gaat worden. Als ze vlak voor vertrek de knappe Tom ontmoet, besluiten ze samen dat ook hij meegaat op haar reis.
In het verleden lees je het verhaal van Bram en Saar. Bram heeft een oproep gekregen om te werk gesteld te worden in Duitsland. De vraag is dan; duik je onder? Of ga je? Bram gaat, maar niet zonder slag of stoot...

Jet, je hebt mijn hoge verwachtingen na 'Zwaluwdans' helemaal waargemaakt! Vanaf de eerste bladzijde werd ik meteen in het verhaal gezogen en kon ik het boek moeilijk wegleggen. Het is mooi en vernieuwend om eens een andere kant van de Tweede Wereldoorlog te leren kennen, namelijk die van de dwangarbeiders. Want ook die mensen hebben het zwaar gehad.
De schrijfstijl van Jet en de beeldende beschrijvingen maken dat je een heel duidelijk beeld krijgt en dat het verhaal makkelijk te volgen is. Het schakelen tussen het heden van Liz en het verleden van Bram is goed te volgen.
Al met al ben ik zeer enthousiast over dit boek, een dikke aanrader.
Mijn eerste 5 sterren voor 2023 zijn voor Jet!

@boekenmiepje (mijn instagramnaam)

Meer recensies van Boekenmiepje