Prachtig verhaal

Boekenmiepje 02 juni 2023
Aan mij de eer om deze leuke blogtour af te sluiten! Toen ik de uitnodiging voor deze tour kreeg, heb ik zeer zeker meteen even wat geschoven met boeken. Het persoonlijke verhaal van Tirza sprak me op voorhand namelijk al enorm aan.

Het boek is namelijk geen fictie, maar het waargebeurde persoonlijke verhaal van Tirza en haar mooie gezin. Tirza en haar man Yke hebben al twee prachtige dochters als ze het waanzinnig mooie nieuws ontvangen dat zij een zoon uit China mogen verwelkomen; Wen. En dat mooie lieve jongetje uit China is erg welkom! Ze vertrekken met hun twee dochters en oma naar Kunming, om Wen op te halen.
Het verhaal van Tirza neemt je mee in het gehele adoptieproces van inschrijving voor Adoptie totaan het moment dat zij Wen eindelijk in hun armen mochten sluiten. Het tweede deel van het boek gaat over het proces nadat Wen in Nederland is aangekomen. Wen heeft Schisis en wordt in Nederland gelijk geopereerd. Een traject met logopedie volgt. Ook lees je hoe het, het gezin vergaat in de zoektocht naar Wen's biologische ouders. Al met al een boeiend boek met een eerlijk verhaal die je mee neemt in de wereld van adoptie en het leven wat je erna opbouwt.

Ik was enorm onder de indruk van dit boek. Vanaf de eerste regels van het boek ben ik in het verhaal gezogen en kon ik het daarom niet wegleggen. Zoals vele anderen hier hebben aangegeven; ook ik had het boek in twee dagen uit. Dat zegt denk ik alles over wat ik er van vind. Tirza heeft een eerlijk, open en warm verhaal geschreven. Het is zo beeldend omschreven dat je als het ware zelf mee gaat in de reis van dit mooie gezin en je er ook een beetje onderdeel van voelt. Hoe verdrietig het was om te lezen dat er zo veel kindjes in China in weeshuizen leven omdat ze door wetgeving en schoonheidsidealen niet bij papa en mama konden blijven...en de blijheid dat Wen een hele mooie fijne toekomst heeft gekregen bij Tirza, Yke en zijn zussen.
Persoonlijk denk ik dat dit een must read is voor iedereen!

Bedankt Tirza, dat ik je (of jullie) eigen persoonlijke verhaal mocht lezen en reviewen ❤️

@boekenmiepje

Meer recensies van Boekenmiepje