hallo Dolly!

Boekenmiepje 18 september 2022
Ik wilde dit boek zó graag lezen en gelukkig; mijn lieve vriendinnetje @mijnboekkeuze was zo lief om deze aan mij uit te lenen. Ik heb al eerder wat boeken van Petra gelezen en aangezien ik hier op boekstagram wat leuke posts vond over het boek, kon ik niet wachten.

Elke woensdagavond hebben Betteke, Gonny en Karlijn hun vaste zang avond hij het Country koor. Als er een wedstrijd wordt georganiseerd waarmee je een reis kan winnen naar Amerika én een meet&greet krijgt met Dolly Parton, hoeven de dames niet lang na te denken. Als 'Dolly's Angels' doen ze mee. Tot hun grote verbazing winnen ze de wedstrijd en mogen ze op roadtrip. De reis maakt heel veel los; Betteke, Gonny en Karlijn hebben alledrie zo hun struggelingen én verschillen qua karakter enorm van elkaar. Naarmate de reis vordert groeien ze dichter naar elkaar, maar krijgen ze ook een goede spiegel voorgeschoteld...

Een gezellig en vlot boek. Dat waren de eerste conclusies die ik trok na het lezen van de allerlaatste pagina. De hoofdstukken zijn kort en lezen dus enorm vlot. Wanneer je niet echt zin hebt in een zwaar boek, is dit een ideaal verhaal. Per hoofdstuk lees je het 'verhaal' van de drie dames die chronologisch op elkaar volgen. Makkelijk te volgen. Soms wel een beetje te simpel, maar desondanks stoorde dit mij niet enorm. Op regenachtige dagen als deze is dat helemaal prima.
Leuke karakters, leuke locaties.. al met al dus een fijn boek.
Het boek wordt omschreven als Roman, maar voelde ook wel een klein beetje een 'Feelgood' vibe.
Ben je dus op zoek naar een makkelijk boek met een leuk thema (ik bedoel, hallooo Dolly!) dan raad ik je deze van harte aan.

@boekenmiepje

Meer recensies van Boekenmiepje