Heerlijke feelgood

Boekenmiepje 27 januari 2024
Van uitgeverij Harper Collins kreeg ik de eer om deze waanzinnig leuke feelgood van Iris Visser al vooruit te mogen lezen. Iris was voor mij nog een geheel onbekende auteur, maar toen ik de cover zag dacht ik meteen: 'die wil ik hebben!'

Floor is een documentairemaker die veel voor haar werk geeft, maar vaak ondergesneeuwd wordt door haar collega Jens die ze stiekem ook een beetje leuk vind. Doordat Jens faalt met zijn gestolen idee voor een documentaire gaat Floor, op verzoek van haar baas, een item maken over de zoektocht naar haar vader in Schotland. Omdat Floor tijdelijk haar rijbewijs kwijt is, gaat ze op pad met de knappe Schot Owen. Uiteraard gaat dit niet van een leien dakje en loopt het allemaal op zijn 'Floors'. (dat is een hele normale naam in Nederland hoor!) De roadtrip blijkt niet alleen een zoektocht naar haar vader, maar ook een zoektocht naar zichzelf en de liefde...

Wat een heerlijk boek! Het verhaal wordt verteld uit het perspectief van Floor waardoor je heel gemakkelijk 'in' het verhaal zit en je de reis beleeft alsof je zelf mee bent. Ik heb regelmatig in een deuk gelegen om de onhandige en grappige dingen die gebeuren, er zit veel humor in het verhaal. Alle dingen die Floor meemaakt hadden mij kunnen overkomen en dat maakt het verhaal herkenbaar en benaderbaar. Super leuk om ook het gevoel te hebben dat je zelf in Schotland bent. De schrijfstijl van Iris maakt het een fris en fruitige feelgood die ik liefhebbers zeker zou willen aanraden. Waarom? Ja waarom niet eigenlijk; het boek heeft alle ingredienten voor een goede feelgood; een mooie locatie, een knappe jongeman en een dosis humor.
Ik zou zeggen... rennen naar de boekhandel; 31-1 ligt ie in de winkels!

Meer recensies van Boekenmiepje