Een aantal fijne leesuurtjes

Het verhaal van ‘Hartje zomer’ leest lekker weg. Hoofdpersonage Lizzy hebben we leren kennen in ’Hartje herfst’. In dit nieuwste boek van Nora Schenk leren we haar nog wat beter kennen. De auteur weet de prettige schrijfstijl uit het vorige boek door te zetten in haar nieuwste boek. Het verhaal leest vlot en spreekt tot de verbeelding. Je leest dit fijne tussendoortje zo in één avondje uit.

Schenk weet het luchtige met het minder luchtige te combineren. Lizzy geniet aan de ene kant van het relatie met Bram, maar ze is aan de andere kant ongerust over haar ouders. Wat daar precies aan de hand is, ontdek je wel als je dit verhaal leest. Ook de situatie waarin Ikram terecht komt, is zeer vervelend te noemen. Ondanks de beperkte aantal pagina’s van de novelle weet de auteur beide situaties prima uit te werken. Al met al beleef je een aantal fijne leesuurtjes tijdens het lezen van ‘Hartje zomer’.

Meer recensies van boekenbeschrijfster