Mooie, ontroerende en goede roman

Het verhaal van ‘Als ik je weer zie’ wordt vanuit hoofdpersonage Lily verteld. Je leest over haar vanuit het heden én vanuit het verleden. Gillian King laat je direct in het verhaal toe en ze weet je vanaf het eerste hoofdstuk mee te nemen in Lily’s leven. Je hebt als lezer meteen een aantal vragen. Waarom moet Lily op Sara’s dochter passen? Wie is Seb? Wat is er gebeurd tussen Lily en Seb?

Stukje bij beetje laat King je ontdekken wat er in het verleden is gebeurd. Je leert Lily hierdoor beter kennen, maar ook Sara en Seb. De auteur krijgt het voor elkaar dat je je als lezer volledig af wil sluiten van de rest van de wereld om alleen maar te lezen in ‘Als ik je weer zie’. Het zorgde er bij mij voor dat ik het boek in één dag uitgelezen heb. Het verhaal raakt je en laat je niet zomaar los. Lily heeft een en ander meegemaakt in het verleden en dat geldt ook voor Sara en Seb. Hoe meer je over hen leest, hoe beter je ze begrijpt. Louisa heeft een mooie, kleine bijrol die van grote impact is. Heel mooi om te lezen.

Richting het einde van ‘Als ik je weer zie’ zorgt King voor een ontroerende ontknoping, waarbij de allerlaatste alinea me tot tranen roerde. Zonder daarover iets weg te willen geven, heeft de auteur een heel bijzonder bijpersonage in het verhaal verwerkt en die zorgt bij dat laatste stukje voor een nóg mooier einde. Dit is één van mijn favoriete boeken van Gillian King… en ik kan ook al wel zeggen dat het één van mijn favoriete boeken van dit jaar zal zijn. Wat een mooie, ontroerende en goede roman!

Dit boek heb ik samen met de andere deelnemers van de World of Romance Boekenlounge 2024 gelezen.

Meer recensies van boekenbeschrijfster