Een zomers vervolg op 'Hotel Happiness'

‘Zomer in Hotel Happiness’ is het vervolg op ’Hotel Happiness’. Het was alweer een paar maanden geleden dat ik dit eerste deel gelezen had, dus het was fijn dat Floortje Sanders in de eerste paar hoofdstukken een terugblik geeft over de gebeurtenissen uit dat boek. Dat doet ze door de personages aan bepaalde zaken terug te laten denken. Mooi gekozen door de auteur. Op die manier is het ook leuk om te lezen als je het eerste boek vrij recent nog hebt gelezen.

Het duurde echter wel even voordat ik lekker in het boek zat. Net zoals in het vorige boek blijft het eerste deel van het verhaal wat op de oppervlakte. Je leest over de verschillende personages en hun strubbelingen en natuurlijk komt het hotel uitgebreid aan bod. Ondanks dat de meeste personen uit dit boek “oude bekenden” zijn, moest ik toch weer even ontdekken hoe een en ander in elkaar stak. Ik had ook wat moeite met het personage Julien. Hij komt vrij oppervlakkig over en lijkt in sommige opzichten ouderwets. Daarbij vond ik Lana in Frankrijk minder leuk dan in Nederland. Mijn mening over Julien veranderde wel in de loop van het verhaal en Lana is helemaal op haar plek in Hotel Happiness. Het zorgde er alleen voor dat het wat langer duurde voordat ik lekker in het verhaal kwam.

Sanders weet ‘Zomer in Hotel Happiness’ op een mooie manier te laten eindigen. De auteur geeft ruimte aan humor, verdriet, rouw, familie en vriendschap. Dat weet ze met name in het tweede deel van het boek mooi samen te laten komen. Als je ‘Hotel Happiness’ met plezier hebt gelezen, dan is het zeker een aanrader om dit tweede deel ook te gaan lezen.

Meer recensies van boekenbeschrijfster