Een fijn afsluitend deel

boekenbeschrijfster 26 februari 2024
‘Nieuwe liefde in de kleine theetuin’ is het vierde en laatste deel in De kleine theetuin-serie. Dit verhaal lees je opnieuw vanuit Rosa en daarnaast vanuit Kendra. Rosa is een oude bekende en zij heeft in het eerste deel ook centraal gestaan. Leuk om te lezen hoe het haar allemaal is vergaan en dat ze weer is teruggekeerd naar Texel. Kendra is een nieuw personage, die lijkt te weten wat ze wil en wat ze vooral niet. Ze is een personage om even aan te wennen, maar hoe beter je haar leert kennen, hoe meer je haar gaat waarderen.

Anne West weet haar lezers wederom terug te voeren naar het prachtige Texel met die fijne theetuin. Het is heerlijk om daar weer even terug te zijn. Toch wist de auteur me met dit deel minder te raken dan met het derde deel. Dat komt voornamelijk omdat ik Sarah (een hoofdpersonage uit het vorige boek) een heel lief en fijn personage vond. Ik heb echt wel even moeten wennen aan Kendra en haar directheid. Dat neemt overigens niet weg dat West met ‘Nieuwe liefde in de kleine theetuin’ een mooie roman heeft geschreven. Het is een fijn afsluitend deel van een fijne romanserie. Het allerlaatste hoofdstuk vormt een passend einde aan deze leuke serie.

Meer recensies van boekenbeschrijfster