Een heerlijke novelle

Wat heeft Janneke Stemerdink met ‘April’s cookies’ een heerlijke novelle geschreven. April is een heel leuk hoofdpersonage met een bijzondere missie: niet verliefd worden. Als lezer voel je natuurlijk meteen dat dit gedoemd is om te mislukken. Zeker als je April’s vriendinnen moet geloven. De auteur heeft hier een heel leuk verhaal van gemaakt met hier en daar een verrassende wending.

‘April’s cookies’ leest lekker vlot en bevat een aantal fijne ingrediënten voor een leuke novelle: familie, liefde, vriendschap… en heel veel koekjes. Je krijgt direct zin om zelf te gaan bakken én vooral om zelf koekjes te gaan eten. Niet alleen April is een leuk personage, dat geldt ook voor zus June, dierenarts Stef en April’s beste vriendin. Die personages maken het verhaal helemaal compleet.

Stemerdink weet haar lezers vanaf het eerste hoofdstuk in het verhaal te krijgen. Dit heerlijke tussendoortje lees je het liefste in één ruk uit. Het had wat mij betreft twee keer zo lang mogen zijn. Gelukkig is de auteur al bezig met een tweede boek in deze serie over zus June. Ik kijk er al naar uit.

Meer recensies van boekenbeschrijfster