Eindelijk weer eens een liefdesverhaal waar je zelf verliefd op word.

Boekenwurmsuus 08 juni 2019
Eindelijk had ik de (bijna) gehele serie van After in mijn handen! Ik had hem al vaker zien liggen in de boekenwinkels, maar doordat deel één telkens niet beschikbaar was in de winkels had ik de serie niet gekocht. Totdat ik op het Boekenfestijn in Leeuwarden was geweest, en ze daar voor het pakken lagen. 3 boeken van de after serie voor maar 12 euro!!! Nu ik eindelijk de boeken kan lezen, zijn ze ook niet meer uit mijn handen weg te slaan en ik kan ook echt niet wachten op de film!

Wat vond ik leuk?

Ik was al een tijdje opzoek naar een nieuw liefdesverhaal wat mij die kriebelende gevoelens kon geven als de boeken – en films- van Twilight altijd doen. Twiligth zorgt er namelijk voor dat ik altijd verliefd wordt op de hoofdpersonages en constant met hun meeleef en moet weten hoe het eindigt. En die kriebelende gevoelens had ik zooooo erg bij dit boek. Het verhaal begint met een proloog, door deze proloog was ik gelijk helemaal verkocht aan het boek en kon ik het boek niet meer wegleggen. Het verhaal gaat dus over Tessa en Hardin, die totaal niet op elkaar lijken. Tessa is een meisje dat alles op een rijtje heeft en lief en aardig is tegen alles en iedereen, terwijl Hardin juist schijt heeft aan alles en iedereen. Het is zo leuk om te lezen hoe Tessa en Hardin steeds meer naar elkaar toe groeien maar ook steeds weer uit elkaar groeien. Ik hou stiekem heel erg van drama namelijk. Het verhaal bevat dus veel drama maar het bevat ook veel lachwekkende, mooie en lieve momenten.

Daarnaast vind ik het heel fijn dat het boek korte hoofdstukken heeft. Zo kan je namelijk in de pauze toch even snel een of twee hoofdstukken lezen, zonder midden in het hoofdstuk te moeten stoppen met lezen. Het verhaal zelf is ook erg goed opgebouwd. Je leest vanuit Tessa en het begint allemaal heel rustig, maar ondanks dat het rustig begint voel je dat er wat aan zit te komen. Ook kan je heel goed de sfeer proeven. Je kan bijvoorbeeld aan alle kanten merken dat het echt een studentenleven is.

Wat vond ik minder?

Ik moest in het begin even wennen aan de schrijfstijl en daarnaast wist ik soms niet zo goed waar het boek heen zou gaan. Begrijp me niet verkeerd ik vind het echt een heerlijk verhaal maar af en toe was het een beetje veel herhaling. Tessa en Harding hadden een leuke dag met elkaar, daarna kregen ze ruzie en hoefde ze elkaar niet meer te zien. Dit gebeurde zo 10 a 15 keer. Ik ben daarom ook heel benieuwd waar de volgende delen over gaan en ik hoop niet dat de volgende boeken gaan tegenvallen.

Personages

Tessa is veel te beschermend opgevoed en wil alles duidelijk gepland hebben voor ze ergens aan begint. Dankzij Hardin komt ze wat losser en dan pas leren we de echte Tessa kennen. En die Tessa vind ik 20 x leuker dan de brave Tessa.

Hardin is dé badboy die ieder meisje vast wel eens heeft gehad. Onbereikbaar, kan alleen maar lullig doen maar is toch ontzettend aantrekkelijk.

Noah is zo’n saaie pief. heeft kaki broeken aan, kaki schoenen en kaki blouses. Sorry maar je bent 17 gedraag je naar een 17 jarige en loop er niet bij als een ouwe opa. Daarnaast had hij weinig diepgang.

Steff is de kamergenote van Tessa en zij is precies het tegenovergestelde van Tessa. School boeit haar weinig en ze gaat het liefst alleen maar feesten. Dankzij haar is Tessa ook wat losser geworden.

Het slot

DAT EINDE, wat vreselijk! Ik kon wel janken. Ik moest en zal weten hoe het verder ging, dus heb ik deel 2 er gelijk bij gepakt, wat eigenlijk tegen mijn eigen regels is. Ik mag van mijzelf nooit een serie in één keer achter elkaar lezen, omdat ik dan het gevoel krijg dat het boek heel langdradig is. Maar bij deze serie had ik daar even schijt aan.

Meer recensies van Boekenwurmsuus