Mijn minst favoriete deel, After - je kan niet leven zonder hem

Boekenwurmsuus 08 juni 2019
After, je kan niet leven zonder hem recensie

Na het eerste deel te hebben gelezen, moest ik gelijk het tweede deel lezen. Normaal gesproken doe ik dat nooit, omdat mijn regel is: altijd een ander boek tussen door lezen, maar bij deze serie kon ik niet wachten. Want kom op zeg dat einde van het eerste deel?! Daar kan je gewoon niet mee wachten, je moet verder lezen. Maar achteraf heb ik hier toch wel een beetje spijt van…

Wat vond ik leuk?

Ik vond het fantastisch dat het boek gelijk door ging waar het vorige boek eindigde. Hierdoor zat je gelijk weer helemaal in het verhaal én wist je hoe het verder ging. Het verhaal gaat dus verder over Tessa en Hardin. Tessa is ontzettend gekwetst toen ze achter kwam dat haar relatie met Hardin gebaseerd is op een weddenschap.

In dit verhaal lees je dit keer niet alleen vanuit Tessa, maar ook vanuit Hardin. Hierdoor snap je eindelijk een beetje wat er in die jongen omgaat. Het verhaal zelf is goed opgebouwd en elke keer wanneer ik verwacht dat er niks meer spannends gaat gebeuren, krijg je een enorme wending waardoor je toch blijft doorlezen. In dit verhaal leer je zoveel nieuwe dingen over Tessa maar dus ook over Hardin. Daarnaast kregen andere personages een veel grotere rol in het boek. Dit boek draaide niet alleen maar om Tessa en Hardin maar ook om hun vrienden. Dit verhaal gaf mij wel minder kriebelende gevoelens dan het vorige boek, maar die waren nog steeds wel aanwezig.

Wat vond ik minder?

Maar als ik zo enthousiast ben over dit tweede deel, waarom heb ik dan toch spijt dat ik gelijk heb doorgelezen nadat ik het eerste deel uit had gelezen? Dat is omdat er ontzettend veel herhaling in het boek zat. Veel onderwerpen die in het eerste deel aan bod zijn gekomen, kwamen nu weer aan bod. Hierdoor voelde het boek soms heel langdradig aan en heb ik zelfs delen overgeslagen.

Personages

Hardin leer je nu op een geheel andere manier kennen doordat je vanuit hem kan lezen. Je leert wat meer over zijn verleden en wat hij heeft gedaan en zoal heeft meegemaakt. Hierdoor kijk je uiteindelijk heel anders tegen Hardin aan.

Tessa vind ik in dit boek maar zwakjes. Ze komt veel te weinig voor haar zelf op en laat veel te veel over zich heen lopen. Ik had gehoopt dat ze in dit boek wat sterker in haar schoenen zou staan, maar helaas.

Zed is een vriend van Hardin en Tessa, hij staat telkens voor Tessa klaar en daardoor waardeer ik hem heel erg. Toch had ik telkens het gevoel dat hij wat achterhield.

Landon is de beste vriend van Tessa en ik ben dol op die jongen. Zij zijn het ‘levende’ bewijs dat een jongen en meisje prima bevriend kunnen zijn.

Het slot

Het einde was niet zo spannend en denderend als het vorige boek. Maar toch spannend genoeg om wel weer door te willen lezen. Ik ben heel benieuwd naar deel 3, maar ik wacht daar nu wel even een poosje mee..

Meer recensies van Boekenwurmsuus