Godinnentest

Boekenwurmsuus 08 juni 2019
Eindelijk had ik eens een boek gewonnen, en niet één, nee gelijk 3! Toen deze winactie voorbij kwam op de Facebook pagina van HarperCollins Young Adult wist ik gewoon dat ik dit boek moest hebben. Ik ben dol op ingewikkelde liefdesverhalen met een vleugje fantasy erbij. Ik had zelfs al gekeken op bol.com of zij de trilogie verkochten. Maar op 25 februari kreeg ik het goeie nieuws te horen dat ik alle drie de boeken had gewonnen, mijn geluk kon even niet meer op!

Wat vond ik leuk?

Dit hele boek is gebaseerd op de Griekse Mythologieën en laat ik nou dat net heel interessant vinden. Het is een mix van een stukje Griekse Mythologieën, romantiek en fantasy. Door deze combinatie vond ik het boek extra leuk. Het verhaal ging in het begin wel heel erg van de hak op de tak. Ik knipperde met mijn ogen en we waren alweer bij het volgende onderwerp. Gelukkig was dit alleen maar in het begin en al snel werd het verhaal wat langzamer verteld, wat zeer aangenaam was. Je leest vanuit Kate wat erg fijn is omdat je dan precies weet wat erin haar omgaat. Toch leek het mij ook interessant bij dit boek om vanuit andere te lezen, wie weet gebeurd dat wel in deel 2 & 3.

Daarnaast brengt het verhaal veel emoties met zich mee. zoals: blijdschap, verliefdheid, maar ook verdriet en bovenal heel veel verbazing. Het verhaal heeft constant een plottwist aan het einde van een hoofdstuk waardoor je door wilt blijven lezen. Hierdoor had ik het boek dan ook binnen een paar dagen uit gelezen.

Wat vond ik minder?

Om een Godin te worden moest Kate zeven testen afleggen en voor al die testen slagen. Ik had verwacht dat deze testen heel heldhaftig zouden zijn, maar dat viel een beetje tegen. Hierdoor miste ik het avontuur in het boek. Zoals ik hierboven ook al had genoemd ging het verhaal in het begin nogal van de hak op de tak, hierdoor vond ik het begin van het verhaal iets minder. Daarnaast was er één woordje die te vaak voor kwam in en dat was echter, ik had daar liever soms een ander woord voor in de plaats gezien.

Personages

Kate komt over als een stoere meid en haar leven staat helemaal in het teken van haar zieke moeder. Maar zelfs bij haar moeder houdt ze haar stoere houding aan en durft ze geen emoties te tonen. Naar mate je Kate beter leert kennen, leer je ook dat ze eigenlijk maar een onzekere meid is die maar al te bang is om haar moeder te verliezen.

Ava is een gevalletje apart. Ze is zo’n type meisje dat zichzelf geweldig vindt en weinig om andere geeft. Ik had verwacht dat Ava een kleine rol had omdat ze al snel in het verhaal dood gaat, maar toch zit er een enorme plottwist in het verhaal, waardoor je haar beter leert kennen en haar toch ergens gaat waarderen.

Henry vond ik helemaal niks, hij was een saaie jongen/god die deed alsof niks hem boeide.

Vanaf het begin had ik al door dat de moeder van Kate iemand anders was dan dat ze zich voordeed, ik geloofde wel dat ze heel veel van Kate hield maar ik merkte aan alles dat zij iets achterhield. Hierdoor vond ik haar niet zo’n leuke vrouw.

Het slot

Ik viel om van verbazing bij het einde van het boek, dit had ik nooit verwacht. Daarnaast vind ik het stiekem ook wel een beetje een droevig einde. Maar waarom? Dat vertel ik je niet. Ik kan in elk geval niet wachten om deel 2 te lezen, en gelukkig heb ik die al in mijn boekenkast staan.

Meer recensies van Boekenwurmsuus