Een vlot en fijn verhaal in een aangename setting.

Booksanddreamz 26 april 2023
Beste vriendinnen Julia en Cleo trekken naar Kreta om er een kattenopvang te openen. Eens ter plaatste blijkt hun gekochte pand een bouwval te zijn. Ze moeten dringend op zoek naar extra geld voor de verbouwing. Terwijl Cleo achter sponsors aan gaat, zoekt Julia een baantje. Ze kan helpen bij de olijvenoogst en ontmoet zo de norse Andreas. Hij heeft wel een suggestie om extra geld te verdienen. Kan Julia hem ontdooien of blijft ze op alle vlakken berooid achter?

‘Bella Elia’ is het eerste verhaal dat ik van Linda Babel lees. De cover en titel stralen feelgood uit en zijn erg uitnodigend. Het verhaal leest vlot. Linda schrijft in eenvoudige taal en in korte hoofdstukken. Ze weet de gastvrije sfeer van de Griekse familie die Julia en Cleo ontmoeten, mooi weer te geven.
Het verhaal draait in de eerste plaats om de vriendinnen zelf, de kattenopvang vormt eerder een kader, maar komt wel voldoende aan bod. Soms had ik graag wat iets meer diepgang gehad in de werkelijke gevoelens en gedachten en mocht hier voor mij nog iets meer op ingegaan worden. Als Julia boos wordt, wil ik dit graag voelen in het verhaal en niet alleen erover lezen.
In het algemeen is het wel een vlot en fijn verhaal in een aangename setting. Een leuk tussendoorverhaal dat je op een namiddag kan lezen.
Bedankt, uitgeverij De Verhalenfabriek, voor dit recensie-exemplaar.
Rating: 3,5*

Meer recensies van Booksanddreamz