Zeer diverse verhalen, maar met een rode draad.

Booksanddreamz 16 februari 2022
“Blue Honey” is een verhalenbundel van Stef Van Overstraeten. Dit e-book bevat vijf kortverhalen.
Het eerste heet “Bella Donna” en gaat over een koppel dat verhuist naar Sicilië en daar op een aparte manier door de lokale bevolking wordt ontvangen.
“Blue honey” gaat over een imker die bij de productie van zijn honing graag wat grenzen overschrijdt.
Verhaal drie, “Een reepje zonlicht”, beschrijft de prille relatie van Nora en haar nieuwe vriend, maar ook de impact van haar ex Tommy.
“Tot ik niet meer dansen kon” gaat over een koppel waarvan de vrouw een ongeneeslijke aandoening heeft.
Het laatste verhaal heeft “Tripje naar de Tour” als titel. Het gaat over Steven en Rob die als journalisten naar de Tour de France trekken, maar ter plaatste hun toegangspasjes voor het rennersdorp kwijt geraken.

De verhalen gaan over zeer diverse onderwerpen, maar hebben wel een rode draad. Om spoilers te vermijden, zal je echter zelf moeten ontdekken wat die rode draad is. De schrijfstijl van Stef is eerder rapporterend en dialogen zijn dan ook in de minderheid.
Mijn persoonlijke favoriet in deze bundel is “Bella Donna”, omdat ik wel hou van “ik vertrek”-verhalen.

Meer recensies van Booksanddreamz