Een verhaal met potentie, maar helaas met een jammere schrijfstijl.

Charlotte Vermeersch heeft het helemaal gemaakt als influencer. Haar carrière start met modellenwerk en al snel zet ze haar hele leven op alle sociale media. Ze heeft zodanig veel volgers dat ze van haar bestaan als influencer rijk wordt en een eigen bedrijf opricht. Hierbij krijgt ze de hulp van haar zus Sam en hun vriendin Fleur. Ze reizen de wereld rond, leggen overal contacten en zorgen voor zichtbaarheid. Ze worden uitgenodigd op alle events die van belang zijn en Charlotte en haar angels organiseren zelf eveneens feestjes waar iedereen bij wil zijn. Voor Charlotte kan het niet groots genoeg zijn. Maar dan loopt het fout en valt er een dode.

Dit boek heeft een intrigerende titel en een leuke cover. Het verhaal is een combinatie van een feelgood en cosy crime. In uitgebreide hoofdstukken word je afwisselend meegenomen in het heden en het verleden. De schrijfstijl van Vicky Verbaenen is chaotisch te noemen. Waar de tijdsprongen per hoofdstuk duidelijk worden aangegeven, zijn er in de hoofstukken in het heden ook soms tijdsprongen: flashbacks die je meenemen naar vroeger. Er komen verschillende personages aan bod en ook hier wordt van de ene naar de andere overgegaan. Wanneer er dan een hij/zij-aanduiding volgt, is het niet altijd duidelijk wie aan het woord is.
Vicky vertelt het verhaal regelmatig in spreektaal en dan volgen er weer stukken schrijftaal, maar ook hier eerder beschrijvend dan het de lezer mee laten ervaren. Op die manier komt het verhaal erg warrig over en leest het niet aangenaam. Regelmatig moest ik even herlezen en me echt focussen.
Nochtans is het verhaal inhoudelijk erg leuk. Er zit heel wat drama in, de verhoudingen tussen de personages zijn goed uitgewerkt en de glitter en glamour van het leven van een influencer wordt goed uitgetekend. Er zitten ook leuke verwijzingen in naar mijn eigen jeugd, zoals netlog en TMF.
Ik ben er vrij zeker van dat dit een vijsterrenboek had kunnen worden als er een goede redactie aan te pas was gekomen. Naar mijn gevoel is het hier echter de mist in gegaan en krijg je een wat bizarre schrijfstijl. Spijtig genoeg stoorde me dit teveel om het verhaal zelf voldoende te kunnen waarderen.
Fantasie en creativiteit om een verhaal te bedenken zijn zeker aanwezig. Toch kom ik voor dit debuut niet verder dan twee sterren.
Vicky, bedankt voor de winactie waardoor ik het boek heb mogen lezen.

Meer recensies van Booksanddreamz