Een sterk debuut! Aanrader!

Booksanddreamz 19 januari 2022
“Sneeuwrood” is het debuut van Dirk Debeys. Twee Belgische zakenmannen worden in dezelfde week dood aangetroffen in een skioord in Zwitserland. De vraag stelt zich onmiddellijk of beide zaken aan elkaar zijn gelinkt. De Zwitserse politie start een onderzoek op, maar krijgt geen vlotte medewerking. Wie heeft baat bij de dood van deze reclamemakers en is er bij beide kwaad opzet in het spel of was het een noodlottig ongeval. Dan duikt ook meermaals een andere Belg op tijdens het onderzoek van de politie. Wie is die man en wat is zijn rol in het geheel?

“Sneeuwrood” is het best te omschrijven als een misdaadroman. Het is immers niet superspannend, maar eerder raadselachtig. Het verhaal wordt grotendeels verteld vanuit het standpunt van de politie, maar er zijn ook andere invalshoeken. Dat maakt dat je best je focus houdt bij het verhaal, om het overzicht op de puzzelstukken te houden. Je gaat als lezer mee op zoek naar informatie.
Er komen heel wat verschillende personages in het verhaal voor. In het begin moest ik even wennen om er goed zicht op te krijgen wie nu precies wie was en wat hun rol in het verhaal was. De schrijfstijl is echter vlot en de hoofdstukken kort, waardoor je toch mee blijft met de verhaallijn.
Het verhaal is goed bedacht en prima opgebouwd. De cover is zeer passend bij de inhoud. Voor mij is het totaalplaatje dik in orde. Dit is een sterk debuut dat ik graag wil aanraden aan de fans van misdaadromans. Mijn nieuwsgierigheid is getriggerd naar meer boeken van deze auteur!

Meer recensies van Booksanddreamz