Schaken is hot

Booksbyharma 31 maart 2024
Dit is mijn eerste Ali Hazelwood boek die ik heb gelezen en ik vond hem heel leuk
hier een kleine impressie waar het verhaal over gaat:
Mallory Greenloaf is een schaaktalent, maar stopt abrupt met het schaken. Ze wil liever monteur worden. Op een dag besluit ze toch mee te doen met een schaak tournooi en wint vrij onverwacht van schaaktalent Nolan Sawyer.
Ze wordt aangemoedigd om weer te gaan schaken, maar of haar familie daar ook blij mee is?

Schaken, ik heb het vroeger in groep 8 geleerd. Ik speel het al jaren niet meer, maar mijn kinderen die vinden schaken interessant.
Toen ik dit boek zag van Ali Hazelwood over schaken dacht ik, deze moet ik lezen. Het is ook nog een mooie versie ( kaft en bladzijdes mooi bedrukt) dus ik dacht ik ga mijn eerste Ali halen.
En wat een mooi verhaal. Schaken wordt door Ali helemaal weer op de kaart gezet. Het is een spel die iedereen kan spelen, maar wat ik niet wist is dat er zo veel geld met schaken verdiend kan worden.
Het verhaal was leuk om te lezen. De chemie tussen Mal en Nolan was mooi om te lezen, en die Koch, een schaaktegenstander die hun het spel zuur maakt.
Ook heel interessant om te lezen waarom Mal opeens gestopt was met schaken en totaal een andere weg in sloeg.
Al met al een heerlijke young adult met een hele vleug feelgood erbij.
Ik heb genoten.

Ben benieuwd wat mijn volgende Ali wordt.

Meer recensies van Booksbyharma