auteur meets caberatier

Booksbyharma 20 april 2024
Juul woont boven het boekencafe van haar beste vriendin Lauren. Juul is eenbest seller auteur in de romantiek onder een pseudoniem. Niemand weet dat Juul dat is. Haar uitgever Melanie wil er verandering in brengen. Juul vraagt of haar beste vriendin haar pseudoniem wil zijn. Dat doet ze maar is dit wel een strak plan?
In de liefde gaat het Juul niet voor de wind. Ze woont in Deventer en ze ontmoet daar eens een knappe man die op zoek is naar een theater. Dit blijkt de beroemde cabaretier Ids te zijn. Die op het moment veel mee maakt in zijn carrière.
Hoe dit af loopt, lees dan Vertel mij wat.

Wat een heerlijk verhaal uit de hand van Anne West, het leest vlot en ik zat zo in het verhaal omdat het erg origineel is. Een schrijver die onder een pseudoniem haar verhalen de wereld in slingert en niet beroemd wilt zijn, haar beste vriendin Lauren die een boeken café runt in Deventer en een caberatier die veel mee maakt met zijn wederhelft van het cabaret duo .
Ik moet zeggen dat ik het ook erg leuk vond dat hanzestad Deventer centraal staat in het boek. Ik kom regelmatig in Deventer en tijdens het lezen heb ik er al een echt beeld bij.

Het is het eerste deel van de Boekencafe-serie en het smaakt naar meer.
Tevens is dit ook het eerste boek die ik van auteur Anne West heb gelezen en het zal zeker niet de laatste zijn.

Als je van heerlijke feelgood houdt met een origineel verhaal is dit boek zeker een aanrader.

Meer recensies van Booksbyharma