Geheimen op Foxglove Farm

Booksbypatries 04 november 2022
Aah, wat een geluk toen ik een mailtje kreeg van Uitgeverij Luitingh-Sijthoff, met de vraag of ik weer wilde deelnemen aan deze campagne. Ik was al verliefd vanaf het eerste moment, dus JA voor deel twee!

De vormgeving van 'Geheimen op Foxglove Farm' is fantastisch. Wederom de scoort de uitstraling van het boek de hoogste punten! De mooie roze gloed die overgaat in het gelige. Natuurlijk de huisjes, welke zorgen dat jij (als lezer), terugkomt naar het dorpje Heartcross. Die ronde hoeken.. ik vind het geweldig.

In 'Geheimen op Foxglove Farm' staan Isla en Drew centraal. Een koppel wat alles op de rit lijkt te hebben: een goed huwelijk, gezonde kinderen en een prachtig huis. Toch blijkt Isla het moeilijk te hebben door verschillende factoren en dat wordt erger wanneer zij erachter komt dat Drew geheimen voor haar heeft. Misschien verliezen zij zelfs de boerderij. Is hun huwelijk sterk genoeg om dit te overleven?

De schrijfstijl is echt weer heerlijk. Het leest onzettend vlot en fijn. Door de meeslepende en hartverwarmende manier weet de schrijfster je helemaal mee te nemen. Ook in 'Geheimen op Foxglove Farm' komt alles terug tot leven door de gedetailleerde beschrijvingen. Toch had ik soms wat moeite met het lezen over alle huwelijksproblemen. Het was confronterend (door mijn eigen privé-omstandigheden). Daarmee ontstond wel echt een verbinding met de personages. Het was heel mooi en verdrietig tegelijkertijd.

Wat een mooi en warm verhaal is 'Geheimen op Foxglove Farm'. De liefde, de vriendschap en de warmte is zeker voelbaar tijdens het lezen van dit boek. Voor mij op sommige momenten ontzettend dichtbij en dat was moeilijk. Aan de andere kant bestaat er hoop en geloof, iets waar men altijd in moet blijven geloven. Hoe uitzichtloos de situatie ook lijkt. Ik ben ontzettend benieuwd naar de volgende delen die volgend jaar uit gaan komen. Het is zo fijn om onderdeel te zijn van Heartcross. Het boek krijgt van mij 3,5 ster.

Bedankt Uitgeverij Luitingh-Sijthoff voor dit recensie-exemplaar!

Meer recensies van Booksbypatries