Annemijn

Booksbypatries 19 december 2022
De blogtour van 'Annemijn' gaat vandaag van start en ik mag aftrappen. Spannend, want dit boek kwam emotioneel erg binnen (gezien mijn privésituatie). Dit boek is namelijk echt de "real deal", een realistisch kijkje op een huwelijk/relatie.

De cover is vrij rustig en zacht qua kleur. Het geheel straalt iets moois en integers uit. Met een eerste blik misschien niet veelzeggend en toch juist weer wel. Een cover heeft niet altijd veel nodig om iets uit te stralen.

Annemijn trouwt binnen een jaar met Levi, die zij heeft leren kennen tijdens haar werk in Mexico. Ze kunnen niet zonder elkaar. Wanneer zij bevalt van een tweeling, komt haar werk weg te vallen. Levi doet alles voor haar en de meisjes, zodat zij een zorgeloos leven kunnen leiden. Hij heeft het hoogste woord en Annemijn weet niet of hij haar manipuleert of dat zij gek is. Dan is er ook nog een seks-bucketlist.

De schrijfstijl is fantastisch. Volgens mij zeg ik het elke keer (haha), maar de schrijfster is geweldig met woorden. Het leest heel fijn, is vlot en het voelt echt. Persoonlijk heb ik altijd moeite om een boek van haar weg te leggen. Dat MOET binnen een dag uit. Het komt dichtbij en raakt dan je hart. Zij heeft een gave om iets realistisch te schrijven, het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn. Er wordt op een integere manier een heel mooi beeld geschetst van een huwelijk waarin problemen zijn, waar scheurtjes zijn ontstaan en hoe je daar mee om kunt gaan. Ookal is dat niet altijd makkelijk.

Dit boek is er eentje die binnenkomt. Is het een verhaal waarbij veel 'actie' is? Nee. Het verhaal kabbelt rustig voort (zonder dat het saai is!). Zoals het dagelijks leven ons allemaal vergaat. Net zoals de ups en downs die iedereen van ons vast wel zal herkennen in een relatie. Hierdoor is het makkelijk jezelf te identificeren met één van de hoofdpersonages. Misschien ga je zelfs wel nadenken over jouw eigen relatie en verbeterpunten. Het is heel makkelijk om iets voor lief te nemen. Terwijl je elke dag opnieuw voor elkaar moet kiezen en moet vechten als dat het helemaal waard is.

Tijdens het lezen van dit boek heb ik zeker een traantje gelaten (waarom wordt in mijn situatie niet gevochten?). Maar, aan de andere kant geeft het hoop. Een relatie die zo sterk is en waar zoveel liefde zit, dat je het gevecht met en voor elkaar aangaat. Iedereen zou zo'n partner moeten verdienen <3 Een prachtige ode aan de liefde, die niet altijd makkelijk is en hoeft te zijn.

Meer recensies van Booksbypatries