Gelukkig in Clover Cottage

Booksbypatries 08 april 2023
Het derde deel in de Love Heart Lane serie is alweer uit! Ook dit keer ben ik gevraagd om deel te nemen aan de campagne. De delen zijn los van elkaar te lezen, maar alles achter elkaar kan ik zeker aanraden.

Net zoals de voorgangers is 'Gelukkig in Clover Cottage' heerlijk vormgegeven. Dit keer is gekozen voor een lichtblauwe kleur met de welbekende huisjes op de achtergrond, waardoor je weer thuis bent in Heartcross. Het grotere huis staat wat centraler op de cover en is toepasselijk bij de titel.

In 'Gelukkig in Clover Cottage' staan Rory en Allie centraal. Allie is gelukkig met haar leven in Heartcross en dit geluk kan niet stuk, als Rory en zij het bouwvallige Clover Cottage erven. Of toch wel? Op het moment dat Allies droom uit lijkt te komen, laat Rory een bom vallen. Hij zou graag zijn droom achterna gaan: wonen en werken in Afrika. Dit plaatst alles in een ander perspectief. Overleeft hun relatie dit wel? En welke dromen heeft Allie eigenlijk nog?

Ook in 'Gelukkig in Clover Cottage' is de schrijfstijl goed. Het leest fijn, is vlot en meeslepend. Christie Barlow lijkt er bijna voor te zorgen dat je zelf inwoner bent. Er wordt vooral gelezen vanuit Allie en Rory. Hier en daar komen ook personages uit voorgaande boeken voorbij, waardoor alles leuk samen komt (LEZEN DUS, die andere delen). De binding met de personages gaat echt vanzelf. Voor je het weet hebben ze een plekje in je hart.

Dat is meteen waar 'Gelukkig in Clover Cottage' zo sterk wordt. Door de herkenbare problemen in een relatie en realistische aspect daarvan, is het "makkelijk" om jezelf met één van hen te identificeren. Het kan er zelfs voor zorgen dat je na gaat denken over je eigen relatie en communicatie of juist het gebrek daaraan. Is dit het leven wat ik voor mij zag of zijn er andere dromen na te jagen?

'Gelukkig in Clover Cottage' is een warm verhaal met een mooie diepere laag. Eentje waarin ook zeker de liefde en vriendschap centraal staat en je nooit alleen bent of hoeft te zijn! Het verhaal heeft mij geraakt en stof tot nadenken gegeven. Ik kijk uit naar het volgende deel en geeft dit boek 4 sterren.

Bedankt uitgeverij Luitingh-Sijthoff voor dit recensie-exemplaar!

Meer recensies van Booksbypatries